جذب سرمایه در حوزه TOD

معاون شرکت راه‌آهن جذب سرمایه در حوزه TOD را نمونه‌ای از تلاش‌های راه‌آهن در جذب سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری بین بخشی بین سه معاونت فنی و زیر بنائی، مسافری، برنامه‌ریزی، اقدامات مناسبی انجام‌شده است و امیدواریم حجم دو پروژه تأمین سرمایه به ۴ هزار میلیارد تومان برسد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نور اله بیرانوند در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن خلاقیت در حوزه سرمایه‌گذاری را بحثی مستمر و حرکتی پویا دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف ترسیم شده راه‌آهن نیازمند تحرک جدی تر در حوزه سرمایه گذاری هستیم.
وی با اشاره به‌ضرورت تحرک جدی‌تر در حوزه سرمایه‌گذاری افزود: برای آنکه همانند کشورها توسعه‌یافته حمل‌ونقل ریلی قادر به انجام حرکت‌های بزرگ باشد، سرمایه زیادی مورد نیاز است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن تحقق بسیاری از این برنامه‌ها را با منابع محدود مالی دولت بسیار دور از دسترس دانست و تصریح کرد: حتی اگر منابع مالی نیز وجود داشته باشد، استفاده بهینه از آن مستلزم مشارکت بخش خصوصی است و استفاده از منابع این بخش، فراتر از بخش دولتی باید مدنظر قرار گیرد.
بیرانوند، با اشاره به وجود روش‌های مختلف تأمین سرمایه که در دنیا و کشور وجود دارد، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که برخی از این روش‌ها موفق بوده است.
وی با یادآوری ریسک‌های موجود در هریک از روش‌های یادشده گفت: باوجوداین مشکلات، نسخه ثابتی برای حل آن‌ها در دنیا وجود ندارد و مستلزم روش‌های و بسته‌های خلاقانه و ترکیب عوامل مختلف است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان اینکه موضوع خلاقیت در حوزه سرمایه‌گذاری بحثی مستمر و حرکتی پویا محسوب می‌شود، افزود: برای سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و متنوع سازی تأمین منابع، بسترسازی و تسهیل جذب سرمایه در راه‌آهن از بازارهای مختلف و همچنین جذب سرمایه به سمت زیرساخت‌ها موردتوجه دفتر سرمایه‌گذاری راه‌آهن است.
وی جذب سرمایه در حوزه TOD را نمونه‌ای از تلاش‌های راه‌آهن در جذب سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری بین بخشی بین سه معاونت فنی و زیر بنائی، مسافری، برنامه‌ریزی، اقدامات مناسبی انجام‌شده است و امیدواریم حجم دو پروژه تأمین سرمایه به ۴ هزار میلیارد تومان برسد.
بیرانوند با اشاره اینکه نگاه راه‌آهن در این بخش نگاه جدیدی است، تصریح کرد: در بسته طراحی‌شده به‌تناسب نسبت به شرایط مختلف از این روش‌ها استفاده خواهد شود.
وی خطوط آنتنی را یکی از گلوگاه‌های واقعی توسعه شبکه ریلی در حمل بار دانست و عنوان کرد و گفت: برنامه‌های خوبی در این باره تدوین و بسته سرمایه‌گذاری توسط دفتر سرمایه‌گذاری طراحی‌شده است.
معاون برنامه‌ریزی اقتصاد و حمل‌ونقل راه‌آهن، کشاندن موضوع سرمایه‌گذاری به بحث زیرساخت و ایجاد درآمدهای پایدار برای راه‌آهن را از جمله راهبردهای مدنظر برشمرد و افزود: امیدواریم با حضور بخش خصوصی در راه‌آهن و سرمایه‌گذاری‌های آن بتوانیم درآمدهای پایدار ایجاد کنیم تا بخشی از درآمدهای جاری تأمین شود.
وی ایجاد نهادهای تأمین مالی مانند شرکت‌های لیزینگ یا نهادهای تأمین مالی با مشارکت صندوق توسعه ملی را از دیگر راهبردها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برای همه راهبردهای موجود در دفتر سرمایه‌گذاری، بسته تدوین و برنامه‌ریزی شده است

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*